Louis Vuitton otvoril v Šanghaji nový prestížny priestor, ktorý spája butik, kaviareň Le Café Louis Vuitton a výstavu Louis Vuitton Visionary Journeys. Všetko je zasadené do architektúry pripomínajúcej loď. Tento unikátny koncept s názvom „The Louis“ je modernou poctou počiatkom cestovania a čerpá inšpiráciu z histórie výroby cestovných kufrov pre zaoceánske plavby, ktorým sa značka venovala už v 19. storočí. Zároveň odráža charakter Šanghaja ako prístavného kultúrneho centra a „Brány na Východ“.
Výnimočná stavba na ulici Wujiang, v samom srdci obchodnej štvrte Šanghaja, vyniká medzi okolím. Zaujme elegantnou provou, trupom zdobeným kovovým Monogramom aj hornými poschodiami vrstvenými ako historické kufre. „The Louis“ pozýva návštevníkov objavovať svet značky Louis Vuitton v jeho najzážitkovejšej podobe. Le Café Louis Vuitton prináša menu, ktoré je zároveň uvoľnené aj luxusné, zatiaľ čo výstava Visionary Journeys sprevádza hostí na ceste inšpirovanej remeselným umením a tvorivým duchom módneho domu Louis Vuitton – spájajúcim minulosť s budúcnosťou a kultúru s predstavivosťou.
„The Louis“ kotví v meste s bohatou námornou históriou, ktorá sa prirodzene prelína s cestovateľským duchom značky Louis Vuitton. Už od čias dynastií Sui a Tang (6. storočie) zohrávali prístavy Huating a Qinglong kľúčovú úlohu v obchodnej sieti s riekou Wusong ako hlavnou lodnou tepnou. Po otvorení Šanghaja ako zmluvného prístavu v roku 1843 sa mesto rýchlo stalo jedným z prvých a najdôležitejších centier medzinárodného obchodu v Číne. Koniec 19. storočia priniesol paralelný rozmach urbanizácie a globalizácie na brehoch rieky Huangpu a s nástupom transoceánskych obchodných trás v 30. rokoch 20. storočia si Šanghaj upevnil pozíciu jedného z najväčších prístavných miest sveta.
Louis Vuitton, založený v polovici 19. storočia počas éry parných strojov, dnes pripomína tento odkaz rekonštrukciou „mýtickej plachetnice“ na brehu rieky Huangpu a pozýva návštevníkov objavovať všetky dimenzie cestovania. Otvorenie „The Louis“ tak vytvára duchovú ozvenu naprieč stáročiami – spája historický prístav s moderným kultúrnym priestorom.
Loď v životnej veľkosti odráža ducha Šanghaja – mesta, ktoré „prijíma všetky rieky“. Tento inovatívny koncept potvrdzuje rolu Louis Vuitton ako kultúrneho domu, ktorý premieňa obchodné priestory na miesto dialógu, nositeľa mestského ducha a platformu pre stretávanie kultúr. „The Louis“ je nielen novou orientačnou ikonou pre cestovateľov, ale aj živým spojením s lokálnym prostredím.
Archívne materiály Louis Vuitton ukazujú kufre navrhnuté špeciálne pre námorné cesty. Napríklad zincom potiahnutý kufor predstavený v roku 1868 na medzinárodnej výstave v Le Havre bol určený na odolanie vlhkosti a horúčave počas transoceánskych plavieb. V roku 1934 zas modernistickí architekti – vrátane Reného Herbsta – navrhli kajuty zaoceánskych parníkov s využitím kufrov Louis Vuitton.
Projekt „The Louis“ prenáša tento odkaz do súčasnosti. Fasáda budovy pôsobí ako loď v životnej veľkosti, ale zároveň aj ako surrealistická kompozícia obrovských kufrov.
Návštevníkov čaká terasa s výhľadom, kaviareň na treťom poschodí a interiér pripomínajúci atmosféru dávnych zaoceánskych lodí – drevo, knihy, tlmené svetlo a elegantné línie.
Výstavný priestor od architekta Shohei Shigematsua (OMA) začína na prízemí a prechádza až na druhé poschodie, kde plynulo pokračuje do predajne. Okrem luxusného sortimentu tu zákazníci nájdu aj personalizáciu – napríklad ozdobenie produktov motívmi inšpirovanými Šanghajom či loďami.
Kulinársky projekt Louis Vuitton Hospitality sa rozšíril o ďalšiu destináciu. Nová kaviareň v Šanghaji pod vedením šéfkuchára Leonarda Zambrina a cukrárky Zoe Zhou prináša spojenie európskych a čínskych chutí – tzv. „šanghajský štýl“.
Medzi špecialitami nechýbajú ikonické Monogram Raviolis inšpirované čínskymi jiaozi, či Cesar Salad Eclipse s originálnym yuja dresingom. Klasiky ako 5th Avenue Lobster Roll či dezerty z čokolády a lieskových orieškov dorazili aj do Šanghaja, no menu dopĺňajú aj lokálne pokrmy ako Louis Hao (carpaccio z pražmy), Mandarin Croque s kačacím konfitom či broskyňová šarlota s jasmínovým čajom.
Výstava Visionary Journeys predstavuje doteraz najkomplexnejší pohľad na dedičstvo značky. V tematických miestnostiach návštevníci objavia cestovné kufre, parfumy, knihy, športové artefakty či ikonické kabelky.
Medzi hlavné atrakcie patrí inštalácia Trunkscape – monumentálna kompozícia kufrov z Monogram plátna, ktorá symbolizuje vynaliezavosť a remeselnú precíznosť značky.
Výstava odhaľuje spojenie histórie s budúcnosťou, od parných lodí až po súčasnú módu a dizajn. Návštevníci sa ponoria do sveta remesla, kreativity, parfumérie, literatúry a športu – až po priestory Workshop & Testing, ktoré približujú proces výroby a testovania kabeliek s dôrazom na odolnosť a trvácnosť.
„The Louis“ v Šanghaji je viac než butik. Je to zážitkový priestor, kde sa stretáva minulosť s budúcnosťou, východ so západom, tradícia s inováciou. Každý kufor, parfém, steh či recept tu rozpráva príbeh Louis Vuitton – značky, ktorá zostáva verná umeniu cestovania a túžbe objavovať.
Foto: Louis Vuitton